Deri ve cilt sağlığını ilgilendiren tüm rahatsızlıkların tanı ve tedavisi alanında uzmanlaşmış doktorlara dermatolog denir.  Genellikle klinik ve hastanelerde hizmet veren dermatologlar ciltte estetik amacıyla yapılan uygulamalar hakkında da bilgi ve deneyim sahibi olabilmektedir. Hastanın bu alanda profesyonel bir hizmet alabilmesi için uzman bir dermatolog ile çalışan klinikler öncelikli tercih sebebidir.

Bir başka deyişle, gerçekleştirilen uygulama sırasında olası bir problem riskini minimum düzeye indirmenin etkili yolu da kliniğin bünyesinde bulundurduğu dermatologtan geçmektedir.

Dermatologlar uzmanlık alanları dışında farklı estetik amaçlı cilt uygulamaları da gerçekleştirmektedir. Bunlardan bazıları; ameliyatsız yüz germe, botoks, kırışıklık tedavileri, cilt gençleştirme, leke tedavisi olarak bilinmektedir. Gerekli cilt analizi ve tetkik süreçleri ile kullanılacak cihazın belirlendiği muayene işleminde hastanın cilt yapısına uygun bir tedavi yöntemi belirlemektedir.

Tüm hijyen koşullarının sağlanabilmesi ve hastanın cilt yapısına göre bir tedavi uygulanabilmesi için dermatologla çalışan kliniklerde muayene olmak büyük önem taşımaktadır. Bilindiği gibi vücudumuzun tamamı deri ile kaplıdır, aynı zamanda organlarımızı korumaktan da sorumlu olan derimizin sağlık açısından önemi oldukça fazladır.

Bu nedenle dermatoloji alanı maksimum sterilizasyon gerektiren bir alandır. Bu alanda hizmet veren kişilerin de her sağlık branşında olduğu gibi bilgi ve tecrübe birikimine sahip olması gerekmektedir.

Günümüzde hem dermatoloji hem estetik alanında geçerli pek çok uygulama alt yapısı gereğince uzman dermatologların incelemesini gerekli kılan prosedürler içermektedir. Hastaların da bu alanda karşılaştıkları şikayetleri kısa sürede çözüme ulaştırabilmek için randevu almaları gerekmektedir.

Randevunun planlanma sürecinden sonra hastanın cilt analizinin gerçekleştirilmesi, tedavinin planlanması ve doğru bir teşhis-tanı sürecinin oluşturulabilmesi hastanın sağlığı açısından önem taşıyan bir kavramdır. Özellikle deri ve cilt hastalıklarında (alerjiler, yanıklar, saç problemleri,  vitiligo, sedef hastalığı vb.) erken teşhis her sağlık sorununda olduğu gibi tedavinin en önemli ayağıdır.

Dermatologların halk arasında cilt uzmanı, cildiye doktoru olarak da bilinmektedir. Alanlarında ilkokulu üniversitelerden ilgili bölümlerinden (deri ve zührevi hastalıkları anabilim dalı) gerekli eğitimi alan kişiler güzellik merkezleri, estetik klinikler ve özel veya devlet hastanelerinde çalışabilmektedir.